Twój pracodawca jest Twoim Klientem

Mogłoby się wydawać, że to stwierdzenie jest oczywiste i że każda osoba wchodząca na rynek pracy jest tego świadoma.

Podejście osób rekrutowanych jak i już zatrudnionych pracowników, pokazuje jednak, że świadomość, iż świadczą oni usługę i tak naprawdę są sprzedawcami, jest najczęściej znikoma, żeby nie powiedzieć wręcz żadna.

Pierwszym zasadniczym błędem jest myślenie “Szukam pracy w firmie”, “Idę złożyć CV i list motywacyjny do firmy”, “Firma mnie zatrudnia”, itp.

Nie firma a ludzie…

Drogi czytelniku, to nie firma daje Ci pracę, to nie firma Cię zatrudnia i nawet nie firma Cię zwalnia, bądź awansuje czy daje podwyżkę.

Zatrudniają Cię ludzie zarządzający tą firmą i w niej pracujący. Proste ?

To ludzie tworzą firmy. Firma, jako twór, jako organizacja, jest wynikiem działań i decyzji podejmowanych tylko i wyłącznie przez ludzi.

Jeżeli pracodawca, właściciel firmy, czy też jej reprezentant  w formie specjalisty działu HR, czy menadżera danego działu, zaprasza Cię na rozmowę kwalifikacyjną, to wbrew pozorom wcale nie chodzi mu o posiadanie nowego pracownika czy nawet pracownika w ogóle.

Dla pracodawcy, samo posiadanie pracownika w firmie nie stanowi żadnej wartości dodanej dla tej firmy.

Dopiero to, co pracownik wnosi a więc jego wiedza, doświadczenie, konkretne umiejętności plus kompetencje miękkie, to wszystko składa się na wartość, za którą pracodawca a więc tak naprawdę klient, jest gotów zapłacić.

Silna orientacja na klienta…

Pracodawca jest tak naprawdę klientem. Dlaczego ? Bo podobnie jak klient, ma on swoje oczekiwania. Płaci za usługę, czy też produkt, w tym przypadku wynik Twojej pracy, więc wymaga. Wymaga możliwie najlepszej obsługi, możliwie jak najlepszej jakości wykonania i jest to absolutnie naturalne.

Czy kiedy Ty, idąc do sklepu po zwyczajne zakupy, czy idąc po nowy samochód do salonu, chcesz za swoje ciężko zarobione pieniądze otrzymać produkt o przeciętnej czy nawet marnej jakości ?

Postaw się w czyjejś sytuacji…

Wyobraź sobie, że Jesteś przedsiębiorcą. Czy chciałbyś płacić pracownikowi, który nie ma Ci nic do zaoferowania, jednocześnie wiedząc, że Ty jako przedsiębiorca ponosisz koszty swojej działalności, musisz dbać o swoją markę i terminowe wywiązanie się ze zobowiązań wobec swoich klientów i dostawców ?

Każdy przedsiębiorca posiada swoich klientów. Jeżeli nie będziesz szanował swojego choćby nawet potencjalnego pracodawcy, jako Twojego klienta, ani klientów tego pracodawcy, zapomnij o jakiejkolwiek karierze zawodowej.

Jeżeli będziesz ignorował potrzeby Twojego pracodawcy, jako Twojego klienta, nie tylko nie otrzymasz zatrudnienia, ale nawet nie będziesz w stanie utrzymać swojego stanowiska pracy na dłuższy okres czasu. Jeżeli w ogóle…

Pracownicy etatowi, zatrudnieni na stanowisku sprzedawcy, powinni najlepiej znać ten temat. Akurat oni są w tej sytuacji, gdy z jednej strony ich klientem jest ich pracodawca a z drugiej docelowi klienci zewnętrzni, których obsługują codziennie w ramach etatu. Dlatego też, zawód sprzedawcy jest jednym z najtrudniejszych i niezrozumiała jest dla mnie pogarda dla tego zawodu.

Niezależnie od tego czy Jesteś lekarzem, inżynierem, sprzedawcą, prawnikiem, czy kierowcą wozu asenizacyjnego, bez poważnego traktowania Twoich klientów, będziesz nikim a jeżeli będziesz dodatkowo oferował słabą jakość usług, a więc słabą jakość Twojej pracy, będziesz traktowany jak partacz. W takim przypadku nie ma miejsca na żaden sukces, tym bardziej, gdybyś chciał założyć i poprowadzić własny biznes.

Prosta zależność…

Pamiętaj, że kiedy pracujesz na etacie, Twoim jedynym klientem jest Twój pracodawca, natomiast sam pracodawca posiada wielu klientów, dzięki którym tak naprawdę masz pracę. Nie zmienia to faktu, że pracodawca, jest dla Ciebie klientem kluczowym i zarazem najbardziej wymagającym.

Drogi czytelniku, z pewnością czytając powyższy artykuł pomyślałeś “No dobra, dobra a co jeżeli to klient nie szanuje mnie?”. Ten problem zostanie poruszony w osobnym artykule.

Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

* Wymagane świadome zaznaczenie pola wyboru

*

Wyrażam zgodę